Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net

Laman

Minggu, 18 November 2012

CINTAKU YANG HILANG



CINTAKU YANG HILANG
Oleh Enisaraswati

Ku sangka panas.. sampai ke petang
Rupa-rupanya...hujan di siang hari
Ketiadaanmu sangat ku rasai
Ku luahkan segala rasa dalam kata
Walau tak seindah karya sang pujangga

Langkahku tertatih-tatih..
Menelusuri jalan setapak..
Yang pernah kita lalui..
Tanpamu....di sisiku

Oh...Cintaku
Tanpa noktah kau tinggalkan aku
Hidupku jadi sunyi dan sepi
Ku tahu...ini bukan hasratmu...juga bukan keinginanku

Aku belajar terima hakikat yang ada
Aku belajar hidup tanpamu
Aku belajar mengayunkan langkah tanpa cintamu di sisiku
Aku belajar menepis rasa dan asa tentangmu

Tapi terkadang ku hanyut ombak rindu
Membuat diriku alergi tentang sepi dan sunyi
Terkadang aku rebah...
Ku harus bangkit....tanpamu

Di kala realiti mengatasi logika
Saat ini...detik ini..waktu ini...
Ingin ku menghubungi mu cinta
Akan ku luahkan segala rasa dan asa yang ada

Tapi.....
Ku dengar cinta bisikan azimat
Jangan bersedih....jangan tangisi kepergianku
Rangkailah kata-katamu...dalam do'a
Agar cnta kita tetap mekar bersemi
Walau kita berada di alam yang berbeza

Ku diam seribu bahasa
Bibirku hanya mampu
Al-Fatihah ....untuk mu cinta
Semoga kau damai di alam sana
Aamiin Ya Robbal A'alamin

Tidak ada komentar: